söndag 3 juni 2012

Synder

Ibland måste man få unna sig lite godsaker och synda lite. Jag har syndat flera ggr sen förra helgen, först efterrätt förra fredagen när jag va i sthlm, sen fika hos lillebror dagen efter. I tisdags fyllde maken är så då blev det tårta, sen firades han i fredags av sin familj o då blev det smörgåstårta o kakor. Igår hade vi överraskningsfest för honom så då blev det lite mer onyttigheter o idag har vi ätit skräpmat o jag har druckit lite läsk o smakat några chips.

Jag tycker ärligt talat inte att det är lika gott med chips o läsk längre, till o med fika o godis har tappat mycket av mitt tidigare intresse. Det är bra, det är skönt att veta att man kan vänja av sig!
Men ibland är det gott, o ibland får man synda. Jag inbillar mig att det även blir lättare att vara hård mot sig själv om man tillåter sig lite utsvävningar ibland, att det underlättar viktnedgången.

Nu blir det dock ett par hårda veckor för mig! Jag har planerat nästa syndtillfälle o det blir midsommarafton.
Målet är att ha gått ner 3 kilo tills dess, alltså 1,5 kilo i veckan.
Tror ni jag klarar det?

Imorrn ska jag försöka dela med mig av nåt recept, det är så tiden!
Ha en skön söndagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar