lördag 2 juni 2012

Framsteg

Som ni sedan vet så gick jag mer ganska mycket under de månader jag hade denna blogg aktiv. Men tyvärr har jag gått upp en del av det igen, mestadels nu i vintras när jag inte mådde så bra.
Men nu är jag sedan flera veckor igång igen och sakta men säkert gör jag framsteg.

Jag har sen 30 april gått ner 3 kilo och minskat några cm i midjemått, jag börjar sakta men säkert få en mer tonad figur.
Men, jag har ätit p-piller för att behandla endometrios i några månader och jag tillhör den olyckliga kategorin som går upp i vikt av dem. Jag har alltså kämpat i motvind ganska länge o det tär på självförtroendet. 
Nu har jag slutat med pillrena och hoppas att lättare kunna nå det resultat jag önskar.

Jag äter fortfarande GI inspirerat, dock lite mer kolhydrater nu.
Jag är noga med att köpa bra råvaror med så lite tillsatser som möjligt, äter mycket grönsaker och lagar som alltid det mesta från grunden.

Jag mår bra av att minska på snabba kolhydrater som pasta, vetemjöl, socker, potatis och dylikt.
Pasta förekommer dock ganska ofta hemma hos oss och då väljer jag kungsörnens GI märkta vita fiberpasta. Det är hur god som helst, godare än vanlig.
Pasta är enkel, snabb och god mat, men äter man mycket av det kanske man ska vara hårdare på andra områden!

Jag undviker socker, tackar nästan alltid nej till fika och godis. Undantaget när jag är hos mamma eller när det är något speciellt.
Fredagsmys utan socker är enkelt! Grönsaker med hemgjord dip är hur gott som helst och en god fruktsallad med en liten klick vispad grädde är både nyttigt och känns lite lyxigt.

Mer om mina framsteg och bakslag en annan dag...
Imorrn ska jag försöka bjuda på nåt kul recept, o kanske en bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar