tisdag 5 juni 2012

Muffins

Jag lovade ju er ett recept idag! O vad kan passa bättre såhär mot sommaren än en lite nyttigare bärmuffin? Välj ditt eget favoritbär o testa denna riktigt goda o saftiga muffin.
Receptet ger 8 stora eller 12 små
Du behöver:
75 g smör
2 dl fullkornsdinkel
1 dl siktat dinkel
1 dl kokos
1/2 dl råsocker eller stevia
1 1/2 tsk bakpulver
2 dl mjölk
1 ägg
2-3 dl bär (jag använder hallon el blåbär)
Sätt ugnen på 200 grader
Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner i mjölblandningen, tillsätt mjölken och till sist bären.
Klicka upp i formar och grädda mitt i ugnen i 20-25 min.
Superenkla, jättegoda och mycket nyttigare än vanligt fikabröd!
Hoppas det smakar:-)

5 kommentarer:

  1. Ååååh vad goda de ser ut!! Måste testas framöver!

    SvaraRadera
  2. 1 ½ dl bakpulver? jisses! Stämmer det? :P

    SvaraRadera
  3. oj, de var jag som kommenterade!

    SvaraRadera
  4. meen va fan. Maria W alltså.

    SvaraRadera
  5. Nej, det stämmer inte! Jag som skrivit fel:S Det ska stå tsk inte dl...
    Ska försöka komma ihåg att rätta det ikväll, tack för att du sa till!
    //Carro

    SvaraRadera