tisdag 11 mars 2014

Unna dig något gott

Jag är noga med vad jag äter, bra råvaror, mycket grönsaker, väl balanserade måltider och så mycket hemgjort som det bara går. Jag inbillar mig dock att det är lättare att sköta sig om man ger sig själv tillstånd att "synda" ibland! För mig är det en dag i veckan som gäller, en dag då jag får fika något sött, käka pizzerian eller vad det nu kan vara. Fortfarande med måtta och inom rimliga gränser, men en dag när jag inte måste tänka efter gör det lättare för mig resten av veckan.

Jag har ingen bestämd dag, för min del spelar det ingen roll så länge det bara är en dag i veckan. Just den här veckan blev det idag och synden bestod av en liten lakritsmacron och en chokladcupcake från Marias Bakglädje Café & Konditori. Vi fick oväntat finbesök och tog tillfället i akt att testa att handla från det nya fiket. Det va gudomligt gott men jag är nöjd nu och känner att det räcker. Nu sparar jag nästa busdag till nästa helg, för då vill jag nog ha lite lyxigt fredagsmys med sambon.

Mitt mål med detta inlägg är återigen att poängtera att man måste hitta sätt som passar en själv. Man måste hitta en bra balans i sin vardag, en rutin och matvanor man trivs med så att man kan leva med det på sikt.
För jag är inte ute efter kortsiktig viktminskning eller att bara vara vältränad till Beach 2014, jag vill ha långsiktigt resultat och en fungerande bra livsstil.

Vad har ni för mål och hur gör ni för att nå dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar