torsdag 20 mars 2014

Ny outfit

Är det någonting som kan få mig riktigt peppad så är det att ta på sig bekväma träningskläder! Dessvärre är jag inte så förtjust i mina träningsbyxor som jag köpte för 3-4 år sedan, de sitter inge vidare och är inte speciellt sköna att träna i, springa i dem fungerar inte alls. Jag har en riktigt bra träningsbehå som används flitigt, men inget bra linne jag trivs i.

Men nu har jag slagit slag i saken och införskaffat mig en riktigt bra topp och ett par löparbyxor i non sweat-material och idag kom det med posten. Grymt bekväma kläder som sitter kanonbra och kan användas till all typ av träning. Viktigast för mig är att det inte känns kladdigt att röra sig i kläderna, att de sitter bra och flexibla, mjuka och sköna. Mitt nya set är en fullträff!

Till råga på det fick jag i vintras hem en superskön löparjacka, en lila jacka man fick som gåva om man hakade på en prenumeration av iForm. Tänk vad snygg och bekväm jag kommer att känna ute i spåret mot sommaren!

Min poäng med det här inlägget är att kläderna faktiskt gör mycket! Jag känner mig genast mycket mer peppad och får faktiskt lite extra energi av att dra på mig riktiga träningskläder!
Så va inte för snål när du ska träna, investera i riktiga grejer så kommer du att känna dig mer upplagd för det du har framför dig. Man måste inte köpa dyra märkeskläder, jag beställde mina nya kläder från H&M och de kommer duga lika bra som alla andra. Nu är dock tanken att dessa ska bli mina reserver framåt sommaren då jag vill ha två uppsättningar för att kunna tvätta och så vidare, man kan ju bli rätt smutsig av att kuta ute, för att inte tala om all svett! Men om dessa funkar bra på sikt kommer jag att köpa nästa set också på H&M, eller kanske Stadium som också har bra alternativ som är snälla mot plånboken.

Nästa steg för mig? Nya, riktigt bra löparskor, för mina dog förra sommaren och duger numera bara till slit och släng ;-)

Snåla inte! Ge dig själv en riktigt skön träningsoutfit så har du redan hittat hälften av motivationen för att kämpa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar