onsdag 12 mars 2014

Lunchtips

När jag är lite lat, har bråttom eller som just nu, sjuk, så vill jag ha mat som går fort men ändå är nyttig och bra! En av mina favoriter och det jag tipsar om idag är äggröra med massor av goda grönsaker. Om jag har lite mer tid och ork steker jag lite bacon, prinskorv med hög kötthalt eller en god kryddkorv med hög kötthalt till, men oftast blir det bara ägg o grönsaker.

Alla har sitt sätt att göra äggröra, jag gör såhär;
Ca 1 msk äkta smör
2 ägg
Ca 0,5 dl mjölk
Salt & vitpeppar

Smält smöret i en liten kastrull eller stekpanna, knäck i äggen och håll i mjölken. Rör tills det gått ihop och äggen stelnar o sen är det klart!
Enkelt och bra, eller hur?

Mina favoritgrönsaker att ha till är som på bilden, en tomat och broccoli eller färsk grön sparris som jag förväller i saltat vatten och smaksättar med lite smör och vitpeppar. En fräsch sallad med lite fetaost i passar också förvånansvärt bra till!

Ja, ett litet enkelt mattips från sjuklingsoffan fick det bli denna onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar