fredag 21 mars 2014

En bild

Jag är dålig på att lägga upp bilder, men jag ska försöka bli bättre på det! Faktum är att jag faktiskt är väldigt dålig på att fota mig själv i största allmänhet, men det måste jag bli bättre på.
Jag blir själv så inspirerad av andra som bloggar om viktminskning och hälsa som lägger upp bilder på sina resultat och inser att jag kanske borde göra samma sak själv om jag vill inspirera andra.

Så idag bjuder jag på en bild jag tog innan jag körde dagens/kvällens träningspass (som blev 45 min Zumba Sculpt & Tone). Tyvärr har jag ingen "före" bild, men än så länge har det ju faktiskt inte hänt så himla mycket. Jag har minskat mitt midjemått med 5 cm och gått ner 1,5 kg de senaste 6 veckorna, men en del av midjemåttet är svullnad som lagt sig efter att jag slutat med p-piller (som jag slutade med för säkert hundrade gången pga jag mår dåligt av dem).

Jag har tränat regelbundet i flera år nu, men innan jul slarvade jag mycket med både träning och mat så nu under våren blir det hårda tag för att få tillbaka den fasta grund jag hade innan. Träna och äta rätt kommer jag alltid att behöva göra, men sköter man mat och träning till vardags så tycker jag ändå att man kan få unna sig lite "slarv" på helgerna. Nog för att jag faktiskt inte slarvar så mycket med träningen, men jag lyxar gärna till det med en fika på byn en lördag eller söndag och det tycker jag att man ska få göra. Man ska inte plåga sig själv. Man ska må bra i de beslut man tar!

Men mer om det en annan dag, här kommer en liten bild på mig i nya träningskläder inför dagens pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar