onsdag 5 mars 2014

Evigheter

Det är en hel evighet sedan jag skrev här sist, jag ber om ursäkt för det!
Jag har inte haft ork eller lust, eller något att skriva om för den delen. Nu ska jag dock försöka skriva här lite mer framöver!

Jag har bestämt mig för att inte byta koncept utan fortsätta hålla mig till vikt, hälsa och bra recept. Den enda förändringen som kan komma att ske är att jag förmodligen kommer att skriva mer om mina åsikter och funderingar kring råvaror och innehåll, både för att jag vill informera lite om det jag läst mig till men också för att det intresserar mig att skapa diskussioner kring sådant för tyvärr är väldigt många läskigt opålästa om vad det är de köper och äter. Det kommer någon annan dag dock, idag vill jag bara tala om att jag är tillbaka och berätta lite kort om mina bakslag och framsteg sen sist.

Sedan semestern i somras, och kanske framför allt sen jag blev sambo i höstas, har aah gått upp ca 10 kg. Från början för att jag, eller vi ska jag väl säga, åt en hel del ute, fikade och åt ganska mycket godis. Trots att vi rörde på oss kom de dåliga matvanorna ikapp och vi gick båda upp i vikt. När hösten kom var jag ofta och mycket stressad, jag har haft mycket värk och problem med mina leder, jag slarvade mer och mer med träningen men fortsatte med allt extra mys som lätt blir när man är nykär. Följden är att 10 av de kg som jag kämpat så hårt för att bli av med snabbt kom tillbaka!

Efter jul tog jag tag i mig själv igen, jag började med en detox och några sockerfria veckor men på grund av mycket sjukdom har det inte gett så mycket, jag har stått still i flera veckor. Nu har jag dock kommit igång ordentligt med träningen igen sedan ett par-tre veckor och matvanorna blev bättre redan efter jul och det har jag bibehållt ganska bra. Jag fikar ibland men tycker ärligt talat inte att det är värt det så nu har jag beslutat att inte äta något onyttigt på en månad. Tanken är att jag i framtiden endast ska äta onyttigt vid speciella tillfällen, tex födelsedagar, när jag är ute och reser och större bemärkelsedagar. Inget problem i min värld eftersom jag faktiskt lika gärna tex äter grönsaker med dip eller fruktsallad med lite grädde om jag är sugen på något.
Jag kanske kommer att räkna chokladen, men det finns ju faktiskt nyttigare alternativ som choklad sötad med stevia eller bra mörk choklad om det skulle bli "kris".

Hittills har jag inte gått ner mer än något kilo, men jag minskar lite i midjemått och det är viktigare enligt mig!

Kortfattat och ändå blev det ett långt inlägg! Detta får dock räcka för idag, mer om hur det går för mig kommer inom kort och då ska jag även försöka klämma in något bra middagstips.

Tack för att ni läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar