tisdag 2 november 2010

Tillbaka till verkligheten ;)

Ja, nu är jag hemma i vardagen igen efter en mysig minisemester hos mamma.
Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv för jag har varit noga med vad jag stoppat i mig och åtminstone kommit ut på en mindre prommis varje dag även när jag varit borta:) Bortsett från de 2 dagar jag mer eller mindre spenderade bakom ratten då vill säga.

Brödet jag bakade blev jättegott, men nästa gång ska jag minska lite på rågmjölet och hellre ta lite mer siktat dinkel om det känns som att det behövs. Kanske man ska testa att blötlägga havregrynen också, eller använda havregrynsgröt istället... Vi får se när det blir dags!

Jag har varit väldigt trött sen jag kom hem så jag har inte direkt tränat, men promenader har det förstås blivit. Tror dock att jag står ganska still just nu.

Kanske ni vill ha ett snabbt recept också? Idag blir det ett modifierat recept som jag ursprungligen fått från att urklipp från Allt Om Mat.

Brysselkål och korv:
ca 4 port

1 förpackning brysselkål, helst färsk
3 dl grädde
Salt och peppar
ca 300 g korv med hög kötthalt (exempelvis nürnberger på 95% eller vargspjut på 99%)

Skölj kålen och lägg i en kastrull, häll på grädde och smaksätt med salt och peppar.
Koka upp och låt puttra i 5-6 min.
Stek under tiden korven (ta gärna en med minst 90% kött) i olja eller smör.

Servera!

Snabbt och gott, det är min grej det! På vardagarna när man kommer hem runt 17:15 är man inte så jättesugen på att laga mat som tar 100 år, då är det kanon med snabba och enkla recept som detta.
Imorrn ska jag göra blomkålsmos med kyckling till, blir sen middag för jag ska gymma lite efter jobbet med en kollega.

Om jag skriver imorrn får vi se, annars kikar jag in senare i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar