torsdag 18 november 2010

Klent med kommentarer...

Jag tycker att ni är lite dåliga på att kommentera, så nu ställer jag ett par frågor som jag hoppas att några av er svarar på...

1. Vad skulle DU vilja läsa mer av här?
2. Vad tycker DU om de recept jag delar med mig av?
3. Om DU fick ändra något i den här bloggen, vad skulle det vara?
4. Är det något DU tycker att jag skriver för mycket/lite av, vad?
5. Om jag skulle göra om designen, hur skulle DU vilja ha det då?

Det går bra att kommentera anonymt om du inte vill att jag ska veta vem du är.

HUSMANSKOST:
Jag älskar mat, nästan all mat! O bara för att jag är stenhård med kolhydrater och socker betyder inte det att jag måste sluta äta sånt jag tycker om.
Några exempel på hur jag gör när jag är sugen på husmanskost är:

Om jag kokar kalops så kokar jag extra morötter vid sidan av som jag äter till istället för potatis. Jag reder såsen med maizena istället för mjöl.
Det funkar också jättebra att äta den som soppa.

Om jag är sugen på kålpudding så äter jag den som den är, struntar i potatisen. Om man vill kan man koka lite grönsaker eller riva en morot till. Jag har heller inget ris/potatis i färsblandningen.

Ibland är det ok att "synda" lite, är du sugen på spagetti & köttfärssås så ät det, men minska på pastan och ät en fräsch sallad till. Ta en potatis till steken om du känner för det nån gång ibland och kokta morötter är jättegott till köttfärslimpa.
Försök att inte begränsa dig så mycket, då är det lättare att falla tillbaka i gamla vanor. Ät det du tycker om men ät lagom mängd och hitta på alterbativ till det som inte är så nyttigt.

Är du en av dem som inta gör dina egna köttbullar? Köp kycklingbullar istället för Mamma Scans, de är mycket godare och betydligt nyttigare.
Vill du ha hamburgare? Baka ditt eget bröd eller köp fullkorn. Försök även att hitta burgare med hög kötthalt eller gör dina egna. Även här finns pippi som alternativ och de är jättegoda!

Glöm inte att svara på mina frågor! Jag kan inte ändra något om ingen talar om att det är nåt fel;)

2 kommentarer:

  1. Kanske nå träningstips??
    //L

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar L, jag ska försöka klämma in det nåt framöver:) Tack för att du läser!

    SvaraRadera