fredag 9 januari 2015

Fredagsmys

Idag blev det en snabb, enkel och väldigt god middag; varma mackor!
Jo, man kan äta sånt ibland om man tänker lite extra på vad man har dör bröd och vad man har på.

Jag valde ett av mina absoluta favoritbröd, Pågens Lantgoda, den osötade med dinkel och fullkorn. På hade jag rökt skinka (givetvis svenskt kött o inget billigt pressat, krafs), tomater, salt, peppar, pizzakrydda och vanlig, hederlig ost. Hur smarrigt som helst!

Jag är fortfarande mätt men har handlat hem lite melon och en mango att helgmumsa på om suget  smyger sig på.
Jag har även handlat ingredienser för att göra egen sockerfri chokladglass i glassmaskinen i helgen. Om jag lyckas med den delar jag såklart med mig av bilder och recept!

Tränat har jag såklart också gjort, men idag fick det bli vilodag då jag har massor av hushållssysslor att prioritera.
Imorgon blir det nog samma sak, men att städa och möblera om är ju faktiskt rätt så svettigt det också! Jag ska försöka hinna med en promenad också, så att man får lite frisk luft och lite dagsljus.

Hur gör ni med helgmyset? Har ni några smarriga tips att dela med er av så kommentera gärna!
Och med det önskar jag er en skön fredagkväll och om jag inte hinner skriva mer, en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar