lördag 17 januari 2015

Framsteg

Jag gör sakta framsteg nu, har minskat ner på kolhydraterna lite till och försöker att lägga majoriteten av dem till frukost. Mina sockerfria kex har jag bytt ut mot Finn Crisp men jag har ändå kvar dem ifall jag behöver ett litet mellis på jobbet.
Jag har installerat appen Lifesum (Shape Up Club) för att lättare hålla reda på vad jag äter tills det sitter i ryggraden igen.

Jag har gått ner nästan 1 kg på en vecka men siktar på 0.5 i veckan på sikt.
Jag har minskat 1.5 cm i midjemått på samma tid, men det beror nog också mycket på att jag sträcker på mig mer i och med att jag kommit igång mer med träningen.

Hur går det med träningen då?
Sådär faktiskt, jag har ju väldigt mycket värk så ibland kommer jag inte riktigt igång på grund av den. Men jag gör något litet varje dag i alla fall, bättre med lite än inget alls!
Jag får nog acceptera att jag aldrig kommer att kunna göra allt jag vill. Jag ger dock inte upp, jag kämpar på och hoppas på att kunna öka lite successivt medan jag sakta bygger mer muskler och ett bättre motstånd.

Men allt som allt så tycker jag faktiskt att det får bra! Det ska ju gå sakta, då är det lättare att bibehålla en hälsosam livsstil och att behålla sin målvikt när den är uppnådd.

Nu ska jag vila en stund innan dagens träningspass och sedan blir det lunch i form av överblivna färsbiffar sedan gårdagens middag och en majskolv eller två, mums :)
Middagen idag blir stelt skinkschnitzel med ugnsstekta rotfrukter och en sås på creme fraiche. Till efterrätt laxar jag till det med lite färsk mango och en bit Galiamelon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar