onsdag 13 oktober 2010

VÄLKOMNA!


Hej och varmt välkomna till min nya blogg!
Här kommer jag att dela med mig av lite olika tips och idéer för alla oss som fastnat i diet-träsket.
Min tanke är att jag ska dela med mig av lite mumsiga atkins och GI-recept, eftersom det är en kombination av dessa jag följer just nu.
Längre fram kanske det tillkommer annat skoj.

Jag bestämde mig för att jag ville gå ner i vikt för längesen men hittade väl inte riktigt motivationen. Nån vecka innan jag fyllde år fick jag ett Wii med bl.a Wii Fit och en balanceboard av min underbara man och det va det som satte spiken i kistan. Jag bestämde mig för att gå ner 10 kilo till jul, alltså hade jag strax över 3 månader på mig. Omöjligt? Hell no! Nu följer jag min egenkomponerade diet som jag varvar med träning, promenader och en 3 veckors detox.

Jag startade detta måndagen den 27/9, detox med hjälp av MethodDraine Detox (finns i hälsokostbutiker/se bild) som man ska köra i 20 dagar. Sedan dess har jag gått ner ca 4 kg. Detoxen i sig gör att man går ner eftersom man rensar ur systemen ordentligt men jag har även minskat över 5 cm i midjemått.

Tricket va att hitta ett sätt som passar mig, det har jag gjort nu och jag tänkte låta er ta del av det.
Idag nöjer jag mig med denna långa presentation men inom kort lovar jag att skriva mer om vad jag gör och publicera lite recept.

Kommentera gärna & dela mer än gärna med dig av dina egna tips och förslag!

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Ska bli spännande att följa. Höhö, inte tog du väl åt dig av åldersnojan? :p

    SvaraRadera
  2. Funderar oxå på att prova det där med Detox. Fungerar det så bra som det står på alla sidor jag har läst på om detox, så är det jus nästan för bra för att vara sant. "LER"
    /erika

    SvaraRadera