lördag 21 februari 2015

Jag förtjänar bättre!

Jag förtjänar bättre än en dålig hälsa, min kropp förtjänar bättre än förfall, muskelsvaghet och fetma.
Jag förtjänar bara det bästa!
Det är så jag tänker nu, det är så jag peppar mig själv, och det är sant!
Vi, alla, förtjänar bättre än lättja och frosseri!

Vi är inte skapta för stillasittande, eller för att vräka i oss socker och onyttiga fetter.
Vi är skapta för att arbeta fysiskt och äta balanserat. Så varför gör vi inte det? För att många av oss har blivit lata av att frossa i onyttigheter och av otillräcklig fysisk stimulans.

Vi säger att vi unnar oss något gott, eller att vi unnar oss att ligga i soffan hela helgen, men vad vi egentligen gör är att straffa oss själva.
Vi behöver röra på oss, vi behöver äta balanserat och nyttigt. Ingen mår bra av att vara överviktig, även om man inte bryr sig om sitt utseende eller att man tycker om att vara rund och trivs med det så mår inte kroppen bra av det.

Jag är inte fet, jag är något överviktig, och min kropp tar mycket stryk av det.
Mina knän orkade knappt bära upp mig när jag va som störst, min rygg behöver ständig träning för att orka och mina höfter mår lika dåligt dem. Min mage pallar inte för mycket fett och socker, den blir ledsen och spänd, gör ofta ont eller känns uppblåst. Mina eksem och psoriasis påverkas negativt av dåliga matvanor och för mycket stillasittande.
Jag kan göra listan lång, o de flesta som är överviktiga har många liknande problem.

Sen jag bestämde mig för att fullständigt förändra mitt liv har jag blivit bättre och bättre. Mina eksem är färre, mina leder orkar mer, jag orkar mer! Och det är jag värd!
Jag är värd att må bra och känna mig stolt och nöjd över min kropp och hälsa.
Jag är värd bättre, och därför kommer jag aldrig att ge upp kampen för en god hälsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar