lördag 21 mars 2015

Keep fighting!

Hej på er! Det va ett tag sen jag skrev nåt här nu, jag ber om ursäkt för det...

Veckan efter mitt senaste inlägg låg jag sjuk, igen. Så hela den veckan liksom försvann och sen har tiden bara tickat på.

Jag fortsätter träna, faktum är att jag till och med har ökat träningen! Jag kör lite längre pass, med tyngre tyngder och mer rejäl uppvärmning. Jag och sambon har investerat i ett begagnat motionsband som jag kör intervall på i 15-30 minuter som uppvärmning 3-4 dagar i veckan.
Jag börjar sakta se resultat av min träning och den förändrade kosten.
Vikten står fortfarande still, men jag har minskat 1.5 cm i midjemått och 1 cm i bukmått på två veckor.
Jag ska klara mitt mål!

Min matvanor är klart förbättrade. Suget efter sötsaker är näst intill helt borta och jag har minskat mina portioner till hälften. Jag bör dock tillägga att jag åt väldigt stora portioner innan jag bestämde mig för att ta tag i mitt liv en gång för alla.
Jag är nästan aldrig sugen på fet mat eller snabbmat och de ytterst få tillfällen när jag blir det så försöker jag laga något nyttigare men liknande hemma. LCHF-pizzan jag tipsat om tidigare är suverän. Hemgjorda hamburgare är godare än Frasses och varma mackor på LCHF- eller GI-bröd är otroligt gott.

Det gäller att hitta bra alternativ, det är bara fantasin som sätter gränser.
Jag är faktiskt ganska stolt över mina framsteg. I snart tre månader har jag varit näst intill helt sockerfri, med undantag av tre-fyra tillfällen när jag tillåtit mig själv att synda lite, och då menar jag verkligen lite. Jag har fullständigt förändrat min kost och mina levnadsvanor och trots att min medicin (mot fibromyalgivärken) sätter käppar i hjulen så jag har inte gett upp utan snarare kämpat hårdare.

Jag vägrar ge vika för motgångar och frestelser, jag SKA klara av att förändra hela min livsstil. Jag tycker faktiskt att jag har rätt att vara lite stolt :)

Nåja, nog med egoboost från mig.
Imorrn ska jag försöka publicera nåt nytt recept eller mattips.

Och till alla er där ute som vill komma i form och må bra, you can do it! Tänk bara på att välja en livsstil som ni kan leva med på sikt, ät mat ni tycker om och hitta träningsformer som ni tycker är roliga. Ni ska må bra både inuti och utanpå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar