lördag 7 februari 2015

En vecka i taget

Dags för en liten uppdatering av mina framgångar i min livsstilsförändring, tycker ni inte?
Det går sakta framåt! Jag väger och mäter mig varje lördagmorgon sedan 4 veckor tillbaka och har under de 4 veckorna gått ner 1,5 kg och minskat 4 cm i midje- och bukmått.
Förmodligen hade det varit ännu mer om jag inte stått still den här veckan.

Den senaste veckan har varit lite speciell, dels för att jag haft min "tjejvecka" och dels för att jag på det har varit sjuk.
Jag har småätit mer och det har slunkit ner en del mindre nyttiga saker som tex sockerfri mjölkchoklad, många koppar varm choklad med grädde och en och annan sockerfri delicatoboll. Inte bra, men bättre än de sockrade alternativen!  Men på grund av detta och en nästan en veckas stillasittande i soffan så är det ä då skönt att jag har stått still och inte gått uppåt igen!
Varje liten seger är en seger i sig.

Nu är jag tillbaka på banan igen och kör på som innan! Ikväll ska jag träna, o jag ser verkligen fram emot det.
Mina eksem blir sakta bättre, värken är oförändrad men jag känner mig ändå piggare och mer uthållig än för 6 veckor sen. Så det går åt rätt håll!

Och med de orden lämnar jag er för denna gång. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar