lördag 18 oktober 2014

När man är sugen på något gott

Ibland är man sugen på något extra, en god efterrätt eller lite lyxigare fika, eller bara nåt snabbt och enkelt att glufsa i sig i soffan en lördag kväll.
Jag har just smaskat i mig den smarriga efterrätten på bilden och eftersom den va så god och dessutom helt fri från tillsatt socker måste jag ju dela med mig!

Jag har gjort efterrätt med samma bas många gånger, kanelstekta bananer, jag har säkert skrivit om det tidigare också men det tål att upprepas.

För två portioner behöver du;
2 bananer
Ca 1 msk smör
Ca 1 tsk kanel

Dela bananerna på mitten två gånger så att du har fyra bitar med en platt sida/botten (alltså, dela på längden och kapa sen mitt itu). Smält smöret i stekpanna och lägg i bananen, krydda med kanel och BAM! På under 5 minuter har du en supergod efterrätt!

Jag brukar äta dessa bananer med en klick lättvispad grädde som jag smaksatt med vaniljpulver. Idag lyxade jag till det lite extra och tog även en skopa av Avestas LCHF-GLASS choklad, en väldigt god men väldigt maffig glass som jag varmt kan rekommendera till lite extra helglyx.

O med detta önskar jag er en fortsatt trevlig helg och kryper ner i soffan med en kopp te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar