torsdag 16 oktober 2014

Gott tillbehör

Jag har hittat en ny storfavorit att byta ut pasta, potatis och ris mot; stekt blomkål!
Fantastiskt gott till nästan allt, skinksås, biffar, kyckling, ja variationen är oändlig.

Jag har inte testat originalreceptet i länken, men delar ändå länken eftersom det är nära nog det jag själv brukar göra och för att det finns massor av recept och inspiration för er som äter LCHF på sidan länken kommer ifrån.

Men hur gör jag då? Jag skivar eller delar önskad mängd blomkål och steker den i smör med salt och vitpeppar. Testa vettja!

http://levamedlchf.se/blomkal-fran-mellanostern/#more-1862

Jag äter inte LCHF själv, jag kör mer en variant av GI men hittar inslag och inspiration även i LCHF ibland. Jag utesluter inte kolhydrater, äter tex grövre bröd, jag byter dock ut kolhydraterna i middag och lunch flera dagar i veckan. Så kort sagt, jag har minskat mängden kolhydrater och försöker äta mer långsamma kolhydrater och mer fibrer.
Det är det som funkar bäst för mig! Jag klarar inte av att utesluta saker själv utan använder mitt sunda förnuft och äter sånt som jag mår bra av, jag vill äta så naturligt som möjligt, helst inga ämnen och andra tillsatser. Jag undviker socker och faktiskt även sötningsmedel, jag vill ha naturliga fetter, inga transfetter. Så rent som möjligt!

Nu ska jag köra igång med kvällens pass, det blir några lätta, yogainspirerade övningar med mycket stretch i hopp om att få ordning på ledvärken.

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar