måndag 4 mars 2013

Sockeravvänjning

Nu är det dags att ta tag i mig själv igen! Nu ska jag köra sockerfritt fram till påsk för att vänja mig av vid det. Tre veckor räcker alldeles utmärkt för mig, efter tre veckor har jag blivit av med suget helt och kan utan problem unna mig en godsak nån gång i veckan eller vid speciella tillfällen utan att riskera att falla tillbaka i sockerfällan. Nu hoppas vi bara att självdisciplinen räcker hela vägen också;-)

Jag ska också skärpa mig med träningen! Jag har tränat regelbundet länge, men jag har kört korta och ganska lätta pass eftersom jag inte riktigt haft ork. Lite är bättre än inget, men nu är det dags att öka på tempot! Dessutom vill jag springa på vårruset i år, och inte promenera som tidigare. Så då måste jag träna upp även kondisen ordentligt.

Hur gör ni för att träna upp er inför löpning? Har ni några bra tips att dela med er av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar