torsdag 16 augusti 2012

Ingen inspiration...

Jag har inte skrivit något här av ett par rätt simpla anledningar;1. Jag har absolut noll inspiration just nu, och 2. Det händer en hel del i mitt liv just nu så jag har svårt att hitta tiden till att leta inspiration;-)

Imorgon ska jag dock baka lite dinkelfrallor, o då lovar jag att inom kort publicera både recept och bilder!
Jag har dessutom planerat att köra en ny GI-kickstart, en sån jag körde när jag startade den här bloggen. Jag tänkte köra igång 1/9 o hålla på i 3 veckor, precis som sist.
För mig är det en bra metod, börja med 3 veckors utrensning för att komma igång och bryta gamla vanor.
Dessutom vill jag komma i form igen innan min 30-årsdag i slutet av september;-)

Vad funkar bäst för er?

Idag bjuder jag på en bild och ett litet, välkänt tips på hur man gör den enkla vardagsmaten lite nyttigare, o faktist roligare!

Dagens exempel är stuvade makaroner med färdigköpta köttbullar.

1. Välj nyttigare pasta, tex fullkornsmakaroner eller (min personliga favorit) vit fiberpasta. *De har samma låga GI-värde

2. Köp köttbullar med hög köttprocent! Helst minst 70% men gärna mer. Jag väljer tex gärna Dafgårds relativt nya produkt, farfars köttbullar, som innehåller hela 87& kött. De är hur goda som helst! Tänk även på att du behöver mindre antal köttbullar om du köper bra sorter, man blir mycket mer mätt av 5 av de med 87% kött än av 10 mamma Scans.

3. Byt ut halva din portion mot dina favoritgrönsaker! Helst råa, men kokta/uppvärmda är bättre än ingenting.

Ser det inte gott ut?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar