torsdag 18 oktober 2012

Frukost/mellanmål

Jag har snott lite inspiration från en kollega och skapat mig en ny favoritfrukost! Denna smarriga frulle funkar lika bra till mellanmål och faktiskt även efterrätt eller fika om man är lite småsugen.
Håll till godo!

Äpple & kanelyoghurt:
1 portion

1 dl turkisk yoghurt
1 nypa vaniljpulver
1 tsk kanel
1/2 äpple

Blanda yoghurten med kryddorna, smaka av och tillsätt eventuellt mer om du vill. Tärna det halverade, skakade och urkärnade äpplet.
Blanda ner äpplet i yoghurten, klart!

Går superfort och smakar fantastiskt! Lite känsla av äppelpaj med vaniljsås:-)

Ett annat tips som jag snappar upp på en känd GI-blogg är ett gott och väldigt enkelt mellanmål. Nämligen fullkornsskorpor med jordnötssmör.
Ännu en riktig höjdare när man är småsugen eller småhungrig. Tänk bara på att köpa sockerfria skorpor och helst ekologiskt jordnötssmör eftersom det inte innehåller en massa onödiga tillsatser. Kung Markatta har till exempel väldigt gott jordnötssmör.

Jag kämpar på med mat och träning trots att jag är både fysiskt och mentalt helt slut. På sikt kommer det nog att få den lilla energi jag har att räcka lite längre, tror ni inte?
O ge inte upp bara för att ni får små bakslag ibland, se det istället som ett tillfälligt avbrott och ta vid där ni slutade!

Ja, det va allt från mig idag!
Kämpa på:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar